www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu do 28 maart 2024, 19:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2011, 15:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 jun 2009, 08:38
Berichten: 312
Prachtige foto's dames en een leuk verslag , dank hiervoor . Fijn om te lezen dat jullie zo genoten hebben , kan bijna ook niet anders als je daar bent als natuurliefhebber ;) Zo'n geweldige plek .

_________________
Voor kennis over de weg die voor je ligt , klop je aan bij mensen die terugkomen .
______________________________________________________________________________
LNBWS - Tot Het Bittere Eind
________________________________________________________


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011, 19:32 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647
Nou eindelijk tijd voor mij om mijn plaatjes in de groep te gooien. Ik was nog bezig met de voorbereidingen voor het bezoek aan de webcamlocatie van de ijsvogels van Beleef de Lente en dat moest even eerst. Anyway.. Dan word je opeens gevraagd om mee te gaan naar de Mortel en de ijsvogellocaties.. Hoe reageer je dan: :shock:, :o en :mrgreen: .

Afbeelding
Eindelijk.. De toren.

Afbeelding
En een oude (door mij geliefde) bekende kwam lekker snoepen op het spottersveldje.

Afbeelding

Afbeelding
De koolmezen deden er niet voor onder.

Afbeelding
Maar ja.. we kwamen niet alleen voor kleine vogeltjes. Al was Pa met mijn lens niet zo groot als bij de anderen ;) . Dat stipje, ja.

Afbeelding
Onderweg naar de Loop werd ik volledig verrast door een plotseling overvliegende IJ, vandaar alleen maar een ernstig wazige foto als bewijs. Hij hing nog even te bidden, en weg was ie.

Afbeelding
Zo ziet het eruit als er geen flits-IJ langskomt.

Afbeelding
Erg dichtbij de toren, de Loop.

Afbeelding

Afbeelding
En daar kwam Lambert, met een (kinder)wagen volgeladen met prachtige apparatuur.


Ik had niet verwacht dat die het onderwerp zo dichtbij zou kunnen halen, geweldig.

Afbeelding
Als je het niet weet, zou je niet zeggen dat er daar een beekje stroomt.

Afbeelding
Beekje kijken.

Afbeelding
Valk op achterkant toren fotograferen.

Afbeelding
Waarneming: valk in grote antenne :mrgreen:.

Afbeelding
'n Mooi gebied waar je ogen en oren te kort komt.

Afbeelding
De Loop gaat zowel links als rechtsom langs de bomen, hier meandert de Snelle Loop.

Afbeelding
Ik heb me af staan vragen of een ijsvogel dit zou overwegen als broedwand.

Afbeelding
En dan is het opeens weer een strakke Loop aan de andere kant van de weg.

Afbeelding
Landkaartje (weer een eerste waarneming voor mij, leuk)

Afbeelding
Hier ben ik dus gek op, slootjes met varens aan de kanten, zo mooi.

Afbeelding
in dit stuk van het gebied heeft de ijsvogel geregeld gebroed, vertelde Lambert. Het is hier waarschijnlijk niet meer zo geschikt als voorheen, er is veel grond weggespoeld.

Afbeelding
Het lijkt wel herfst met al die paddenstoelen overal.


Plukresten of een eend in de rui?

Afbeelding
En toen waren we weer zo'n beetje bij het veld (links) bij de toren. Zo groen allemaal.

Afbeelding
't Is geen kleine toren. En er zaten weer valken, maar die had José al.

Afbeelding
Snelle Loop en toren vanaf de openbare weg.


Die stok is in het echt zoveel kleiner dan op de webcam! En het gras en de netels etc. waren zoveel hoger! Maar we hebben het gehaald. En gelukkig heeft Lambert niet gehoord dat ik zei, dat ik mijn nagelknippertje wel bij me had, anders had ik daar nog gezeten :shock:.

Afbeelding
Een van de platgetrapte plekken op de kant, waar de eendjes altijd zitten, bij de stok.. Eendje was in de rui, zo te zien.

Afbeelding
Door Lambert aangelegde broedwand. Mogelijk moet hier nog iets aan gedaan worden, omdat het water wel eens stijgt.

Afbeelding


Op de heenweg liepen we aan de andere kant van het schrikdraad!

Afbeelding
In Bakel bij de parkeerplaats zag het rood/zwart van deze beestjes en ja, ik ben de naam alweer kwijt, José kon het zo zeggen.

Na een bezoek aan een andere slechtvalklocatie waar er een op de rand van de kast zat (zie foto van Anke) en de torenvalk die niet thuis was, kwamen we dan als laatste op de plek waar we heel graag wilden kijken.

Afbeelding
Ik zag opeens een buizerd net boven het water, of die nu iets gegrepen had, het leek of hij iets in de klauwen had maar de staart zit ervoor.

Afbeelding
Zo hoog was het water gekomen..

Afbeelding
Hier zijn dus drie legsels uitgebroed en uitgevlogen!

Afbeelding
Lambert reed er bijna overheen omdat de pad midden op de weg zat, maar hij stopte op tijd en de pad was veilig. Toen we terugkwamen, zat hij er nog en heeft Anke een foto gemaakt.

Na wat rond te hebben gekeken toen de eerste IJ wegvloog, zijn we ons in het gras gaan verstoppen of er wat op de stok wilde komen. Debbie en José zaten verderop, waar steeds een ijsvogel heen leek te willen vliegen maar die draaide dan weer net om.

Afbeelding
Tja het duurde lang en er bewoog van alles.

Afbeelding
Op het nippertje.. Toch nog een blauw/oranje schatje op stok, een prachtige juvie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En opeens was hij ervandoor. Daarmee kwam een einde aan een heerlijke dag! Bedankt, Lambert, dat we mee mochten en Debbie, dat we met je mee konden rijden. José, het was leuk om ook jou te ontmoeten! Voor herhaling vatbaar :-).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011, 19:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545
Mooi verslag Pooh,mooie foto's ook!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011, 19:44 
Offline

Geregistreerd: ma 16 mei 2011, 09:25
Berichten: 223
Woonplaats: Eindhoven
wauuwww ze zijn prachtig Pooh,net of we de wandeling weer opnieuw maken.Mooi gedaan...De rode torretjes zijn vuurwantsen ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011, 19:54 
Offline

Geregistreerd: zo 28 jun 2009, 17:44
Berichten: 445
Was de moeite van het wachten waard, Pooh!

_________________
Het is beter om ongeveer juist te zijn, dan exact fout.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling