www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu wo 24 apr 2024, 20:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2012, 20:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545

Link

Weer 3 thuis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2012, 21:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545

Link

En alle 4 binnen voor de nacht!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2012, 21:06 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647

Link

21.34 uur. Bocheltje brengt een muis en daar wordt flink om gevochten.. Food fight!


Link

21.38 uur. 't Torenvalkje kan niet eens rustig een muisje eten.. Geniepige pogingen om de muis te pikken, en zelfs aan de staart trekken staat op het menu.. Maar brus geeft het op en dan kan de muis toch opgegeten worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012, 10:16 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Even valkjes spotten...

Nu de valken mobiel zijn geworden zijn ze overdag minder waar te nemen.
Donderdagmorgen waren er geen te zien op de webcam dus ben ik er maar naartoe gereden. Nu maar eens even via de achterkant/kanaalkant. Woensdag had ik er daar op de dakrand zien zitten.
Bij aankomst zag ik een flinke schaduw op de dakrand en dacht gelijk aan kraai of buizerd.
Bijlage:
torenvalk1.JPG
torenvalk1.JPG [ 68.97 KiB | 14290 keer bekeken ]

Gelukkig heb ik mijn verrekijker altijd naast me liggen en tot mijn verbazing zag ik deze vreemde vogel op het dak:

Bijlage:
torenvalk2.JPG
torenvalk2.JPG [ 56.86 KiB | 14290 keer bekeken ]

:D :roll: :lol: :oops: :cry:
Nu begrijp ik ook waarom er even geen valken in beeld waren.
Later die ochtend zijn de valken weer in de kast verschenen.
Dit valkje zat aan de voorzijde op de dakrand.

Bijlage:
torenvalk3.JPG
torenvalk3.JPG [ 31.39 KiB | 14290 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012, 10:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jun 2009, 20:55
Berichten: 3136
UItgeput,


_________________
In de beperking toont zich de meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012, 12:36 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647
Hahaha.. heel vreemde vogel! :mrgreen:


Link

09.13 uur. Torenvalkjes zitten met 3 op de rand. 1 gaat op het rooster. Daar komt V, met een muis, de overdracht is zo snel dat we het vanochtend niet goed zagen. Maar de juvie met muis zit op het rooster. Een valkje vliegt het dak op en de andere aast op de muis, zal straks ook een aanval doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012, 13:55 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647

Link

09.23 uur. De muis is op. Een van de juvies is wat baldadig. Fladderen, op rooster en weer de kast in.. En brusje lastig vallen, op een gegeven moment zelfs in de poot pikken als die in de houdgreep zit, want er zit nog wat muis op je poot joh.. Als de druktemaker het dak op vliegt, en uit zicht is, wordt er net een muis gebracht voor de andere juvie.. Pech, iets te vroeg weg..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012, 10:48 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647

Link

10.58 uur. Bocheltje komt met een muis, maar er is niemand thuis.. Dus vertrekt ze weer, op zoek naar haar kroost.


Link

11.45 uur. Nog een bliksembezoekje, ik dacht Pa Pruts (zonder muis). Ook meteen weer weg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2012, 06:29 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647
Nog van vrijdag 22 juni.


Link

10.49 uur. Een torenvalk juvie heeft een tijd alleen gezeten en is nu in het gezelschap van een brus op de rand. Die ziet opeens een muis liggen, die brus kennelijk op voorraad had gelegd. De originele eigenaar doet er alles aan om de muis terug te krijgen en dat lukt.


Link

12.52 uur. Torenvalk V komt een muis brengen, die direct geclaimd wordt door een van de juvies. Die had echter buiten brus gerekend, die hem vakkundig ontfutseld en op gaat staan eten. Da's pech, muis weg.. De verliezer gaat maar op de rand zitten wachten op de volgende.


Link

13.01 uur. Twee juvies zitten achter het schot. Er komt een torenvalk M op het rooster en in de kast kijken, maar of dat nou Pruts is? Hij doet zo onwennig en schrikkerig, of is dat normaal bij muis-eisende juvies in de buurt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012, 20:58 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647

Link

08.03 uur. Torenvalk juvie landt op het rooster, een kauw landt op de dakrand. De juvie gaat op de kastrand zitten, de kauw op het dak van de kast. Dat moet de juvie in de gaten houden, natuurlijk..


Link

09.29 uur. Prooioverdracht op de hoek van het rooster, V blijft zitten, de juvie vliegt verder. Maar even later wordt V door een (andere?) juvie van het rooster gevlogen, met het liefdevolle verzoek voor meer muis te zorgen misschien?


Link

10.07 uur. Er komt nog een juvie thuis. Die er zit, heeft net een muis op. De juvie die erbij komt, is duidelijk op zoek naar eten. De eerste houdt in de gaten wat de andere doet, ben ik echt niks vergeten op te eten net? Als brus wat onrustig doet, krijgt die een por van de juvie die er al zat. Samen volgen ze van alles buiten. De laatste gaat nog op zoek naar restjes en komt dan eindelijk ook even rustig zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling