www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu do 28 maart 2024, 23:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013, 16:16 
Offline

Geregistreerd: za 14 mei 2011, 10:43
Berichten: 320
Zo ziet de nieuwe nestkast er vanaf de grond uit.







foto's van vdvelden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013, 16:42 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Het was me opgevallen dat er bij de torenvalken een nieuwe kast geplaatst was. Het is nu midden winter met weinig vliegactiviteiten van onze valkjes. Als ze slim zijn hebben ze, voor even, hun heil elders (lees:warmer) gezocht.
Op verzoek van Yvonne bij de nieuwe kast gaan kijken om te zien of ma Muts en pa Pruts te vinden waren. Vanmiddag begon de zon te schijnen en dat nodigde me uit om een 'rondje Helmond' te doen.
Op het Industrieterrein is het altijd levendig zo midden op de dag. De veevoedertrucks rijden af en aan. Ondanks het zonnetje is het toch frisjes. Je kunt voelen dat er kou in de lucht zit.
Met mijn kijker speur ik de voorzijde af. Op de plek waar de kast eerst stond is niets te bekennen. Op hun favoriete plekjes (rechts op de hoek, op de antennes) ook niet.
Ik rijd een stukje verder en neem de afslag rechts. Ondertussen speur ik de hemel af en blijf met een half oog de meelfabriek in de gaten houden. Er vliegen nog genoeg vogels omheen. Op het dak zitten kraaien en duiven. gezien hun forse aantal is de kans klein dat een torenvalkje daar tussen gaat zitten.
De zon schijnt helder en verlicht de binnenzijde van de nieuwe kast. Ik schiet een paar scherpe plaatjes. mooi voor op het forum. Een laatste blik...helaas. Op naar de slechtvalkenkast....

Bijlage:
torenvalkkast.JPG
torenvalkkast.JPG [ 44.15 KiB | 48527 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 sep 2013, 10:28 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Ik was gisteren bij de ijsjes en stond met mijn rug naar deze fabriek.
Bijlage:
valkkast.JPG
valkkast.JPG [ 166.87 KiB | 47907 keer bekeken ]

Dit is gezien vanaf de achterkant van het bedrijf, dus niet de straatkant.
Van hieruit een mooi gezicht op de kast.
(Nee, de kast is niet verplaatst, zoals ik abusievelijk meldde.)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling