www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu do 28 maart 2024, 14:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011, 10:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jun 2009, 20:55
Berichten: 3136
Berichtje van S2


Agenda 1 t/m 5 nov 2011

Gemert, zondag 30 oktober 2011

Dinsdag 1 november ga ik weer even naar de dierenarts voor een röntgenfoto van mijn geblesseerde vleugel. Ik zit nu in een groter verblijf en kan daar met beperkingen oefenen met mijn vleugels, dit gaat goed maar regelmatig hang ik boven aan het gaas van mijn verblijf en hierdoor beschadig ik mijn staartpennen. Omdat ik mijn staartpennen al vervangen heb voor nieuwe pennen maakt de VWG Gemert hier zich zorgen over. Ik gebruik mijn staart om te sturen tijdens mijn vluchten dus deze dienen wel in optimale staat te verkeren. VWG Gemert wil me dus zo snel mogelijk in een groter verblijf hebben. Waarschijnlijk mag ik vrijdag 5 november in een grotere volière zodat ik lekker rond kan fladderen en mijn staartpennen niet meer beschadig.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen en waarschijnlijk kunnen jullie zaterdag 6 november weer wat beelden van mij zien.

Groet S2




Bron: Vogelwerkgroep Gemert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2011, 11:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 mei 2011, 12:33
Berichten: 77
Woonplaats: Goudswaard
Slechtvalk S2 komt vrijdag naar Someren
woensdag 02 november 2011 | 17:29 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 02 november 2011 | 17:31

SOMEREN - Stichting Vogelasiel Someren e.o. ontvangt vrijdag met open armen de destijds neergeschoten slechtvalk S2 uit De Mortel.

In een zogenoemde 'uitwenruimte' kan de vogel verder herstellen van de operatie. De slechtvalk, die door heel veel vogelliefhebbers gevolgd werd via een webcam in de toren van De Mortel, is in juli neergeschoten.

Dierenarts Caroline Hommers heeft destijds de vleugel gezet met externe pinnen en de vogel is voldoende hersteld om in een grotere ruimte te revalideren.

Vrijwilligers van het Vogelasiel Someren hebben – op het nieuwe onderkomen op camping De Somerense Vennen – snel moeten werken aan de nieuwe ruimte. De stichting zit nog middenin de verhuizing.

Op de oude locatie aan de Boerenkamplaan kon het asiel niet meer blijven.

Vogels werden tot voor kort doorverwezen naar het vogelasiel in Zundert.

_________________
Groetjes Anca


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2011, 23:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jun 2009, 20:55
Berichten: 3136
Vorderingen slechtvalk S2


Landhorst, donderdag 03 november 2011

Donderdagavond 3 november zijn we met slechtvalk S2 op bezoek geweest bij dierenarts Caroline Hommers.
Er zijn röntgenfoto's gemaakt en de vleugel is onderzocht. Op de foto's is goed te zien dat de breuken goed aan het herstellen zijn, er is weer nieuw botweefsel rondom de breuken gekomen en in totaliteit ziet het er allemaal hoopgevend uit.
In overleg met de dierenarts hebben we besloten dat de slechtvalk niet meteen in de uitwenruimte komt maar eerst in een kleinere volière. Deze ruimte is wel veel groter dan waar ze nu in verblijft. Na ongeveer 2 à 3 weken zullen er opnieuw röntgenfoto's gemaakt worden en dan zal ze naar de grotere uitwenruimte gaan. Gezien de goede vorderingen van S2 moeten we er nu voor waken dat we niet te snel gaan en teveel van haar gaan eisen.
Op dit moment kan zij meerdere keren achter elkaar rechtstandig naar 2 mtr. hoogte vliegen, in de nieuwe volière kan ze vanaf morgen nog meer oefenen en verder aan haar herstel werken.

Zaterdag 5 november zullen wij een filmpje en een paar foto's plaatsen van haar verhuizing en het nieuwe verblijf.




Bron: Vogelwerkgroep Gemert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2011, 16:49 
Offline

Geregistreerd: do 15 apr 2010, 11:38
Berichten: 418
Voor ons is het geen écht nieuws. Maar vandaag werd er weer aandacht aan besteed op de site van Omroep Brabant... Het herstel van ons aller S2!!



Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2011, 19:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545
http://www.omroepbrabant.nl/Redirect.as ... 219&mid=51 Nieuws over de verhuizing van S2 met dank aan Coriena


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2011, 23:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jun 2009, 20:55
Berichten: 3136
Nog een stukje om te luisteren, (Is ook te vinden op de link hierboven bij Karin.)

Radiofragment: Luister bij 'Omroep Brabant'



Bron: Vogelwerkgroep Gemert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011, 11:01 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Zit ik hier de krant te lezen kom ik onderstaand stuk tegen:

Bijlage:
S2_ED20111105.jpg
S2_ED20111105.jpg [ 63.23 KiB | 13756 keer bekeken ]


Ik moet wel opmerken dat, sinds Lenting Media brood ziet in S2, dat er veel meer berichtgevingen zijn.
Het wordt ook weer commercieler: s2 die zelf briefjes schrijft...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011, 09:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jun 2009, 20:55
Berichten: 3136
Slechtvalk S2 in Someren


Gemert, zaterdag 05 november 2011

Dinsdagavond 1 november zou S2 naar de dierenarts gaan voor een röntgenfoto. Deze afspraak ging echter niet door en is verplaatst naar donderdag 3 november. Die avond heeft dierenarts Caroline Hommers opnieuw twee foto's van de vleugel gemaakt.
Caroline was zeer te spreken over het herstel en vertelde dat de breuken en de gaatjes van de verwijderde pinnen heel goed aan het vergroeien waren. Er is weer nieuw botweefsel aangemaakt en alles ziet er goed uit. Het losse fragment is weer verder vergroeid waardoor de sterkte verder is toegenomen. S2 voelt zich, zoals het laat aanzien, goed en zij heeft de afgelopen weken veel geoefend. Met ogenschijnlijk gemak "vliegt" ze rechtstandig naar een 2 mtr. hoge zitstok. Ze laat daarna dan wel soms haar vleugel even hangen, maar deze heeft ze dan ook ruim 2 maanden niet kunnen gebruiken. Wij hopen dat ze daar de komende weken minder last van zal krijgen. Caroline gaf het groene licht dat S2 de volgende dag naar Someren mocht om daar in een groter verblijf aan haar herstel te werken. De VWG Gemert en Caroline Hommers hebben na overleg besloten dat ze eerst in een iets kleiner verblijf gaat en dan pas naar de grote volière. De botten en spieren moeten, net als bij menselijke fysiotherapie, geleidelijk aan verder worden belast.

Vrijdag 4 november was het dan zo ver en ging S2 van Nistelrode naar Someren! Om 13:00 uur plaatste asielhouder en verzorger Wim van Lith S2 in het transporthokje in aanwezigheid van Luc Enting die een documentaire van S2 maakt. In Someren aangekomen werden we verrast door een grote schare belangstellenden waaronder cameraploegen, fotografen, journalisten en vertegenwoordigers van locale autoriteiten. In het filmpje van omroep Brabant kunt u zien dat S2 in een redelijk groot verblijf wordt geplaatst. Over 3 weken komt Caroline bij S2 op bezoek en zal zij wederom röntgenfoto's maken om te bepalen of zij naar het grote verblijf mag. Hier zal zij dan weer enkele weken mogen oefenen en echt stukjes kunnen vliegen. Als dan alles nog goed gaat mag zij naar de valkenier die haar helemaal klaarmaakt voor terugkeer in de vrije natuur.

Aankomende week zullen wij in het nieuwe verblijf wat foto's en een filmpje van haar maken. Voor nu alleen het filmpje van het transport van Nistelrode naar Someren.



VWG Gemert wil graag de dierenartsen en de asielhouders tegemoet komen in de kosten die zij maken en zal daartoe binnenkort de gedane donaties onder hen verdelen. Mocht u hun en ons werk willen blijven steunen dan zijn donaties nog steeds van harte welkom, u kunt ook rechtstreeks doneren aan dierenkliniek Landhorst en/of het vogelasiel in Someren.




Bron: Vogelwerkgroep Gemert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2011, 17:53 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009, 19:41
Berichten: 6
En hoe gaat het eigenlijk met Pa? Zijn er al kaapsters op de kust voor S2?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2011, 23:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=89wWIgdwJi8&feature=player_embedded[/youtube]
dinsdag 15 november 2011 21:01 | |
Update slechtvalk S2

Lierop, dinsdag 15 november 2011

Het gaat goed met de slechtvalk S2 in het vogelasiel te Lierop (gem. Someren).
Vandaag zijn wij op bezoek geweest bij de slechtvalk en zagen dat haar herstel erg goed gaat. Zij gebruikt beide vleugels goed al kan ze nog niet hele grote vluchten maken omdat de volière nog niet groot genoeg is. Deze tussenstap is bewust gemaakt zodat zij met kleine stapjes kan herstellen van haar botbreuken.
Gezien haar vorderingen mag ze misschien iets eerder naar de grote volière. Hierover zullen wij eerst overleggen met dierenarts Caroline Hommers.
De slechtvalk krijgt nu om de twee dagen een prooi, aan het einde van het verblijf in het asiel te Lierop zal dit om de twee à drie dagen zijn.
Wij hopen dat ze eind december naar de valkenier kan en dan echt kan gaan werken aan haar terugkeer in de natuur.

Het nieuwe vogelasiel is geheel gerealiseerd door vrijwilligers met steun van sponsoren. Het is gelegen op en aan de rand van een camping in een zeer bosrijke en rustige omgeving. De verblijven zijn zeer goed en afgeschermd van de omgeving zodat de vogels zo min mogelijk verstoord worden en in alle rust kunnen genezen.
Het asiel vangt vogels uit heel ZO-Brabant op die op één of andere manier ziek of gewond zijn geraakt. Zo worden er diverse uilen- en roofvogelsoorten, zwanen en reigers binnengebracht maar ook vogels van kleiner pluimage zoals duiven, merels, kraaiachtigen, watervogels etc..
Na herstel worden de vogels weer losgelaten op de plaats waar zij gevonden zijn.
Om het nieuwe asiel draaiende te kunnen houden is de inzet van de vrijwilligers ontzettend belangrijk maar ook donaties zijn van harte welkom om dit beschermingswerk te kunnen bekostigen.

Bron VWG Gemert


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling