www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu do 28 maart 2024, 23:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016, 20:04 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:52
Berichten: 19
Woonplaats: Alkmaar
Ik ben er op zaterdag. Met klapstoel en koelbox. Graag hoor ik nog of ik de koelbox moet vullen met specialiteiten ;-)

O ja, als jullie uit eten gaan, ga ik graag mee, maakt niet uit waar, ik sluit me wel aan en ik lust alles!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016, 10:52 
Offline

Geregistreerd: wo 27 feb 2013, 20:10
Berichten: 64
Hallo natuurvrienden/ mortelgangers,

Is er belangstelling om op zaterdag tijdens de Morteldag een bezoek te brengen aan het vogelasiel in Someren? Zie: http://vogelasielsomeren.nl/. We kunnen dan tevens een wandeling maken over de Strabrechtse heide. Bijvoorbeeld: https://www.route.nl/wandelroute/180024 ... schrijving, of een gedeelte ervan. Onderweg komen we vogelkijkhutten tegen. Het Vogelasiel ligt vlakbij nr 63.

Laat maar weten wast jullie er van vinden.
Groetjes,
Jandel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016, 06:53 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jun 2009, 08:46
Berichten: 95
Woonplaats: Eindhoven
Dat gaat voor Bep en mij niet lukken, tenminste die wandeling.

_________________
Je vergeet wat je,je wilt, herrinneren.
Maar onthoud wat je wilt vergeten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2016, 09:47 
Offline

Geregistreerd: wo 27 feb 2013, 20:10
Berichten: 64
Even ter aanvulling:

Erg dichtbij heb je een paar leuke gelegenheden waar we kunnen eten.
- De Hoijse hoeve: http://www.hoijsehoeve.nl/de-hoijse-hoeve/algemeen/
- Het pannenkoekenhuis in Lierop: https://www.google.nl/maps/uv?hl=nl&pb= ... AQpx8IdzAM

Groet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 10:29 
Offline

Geregistreerd: zo 19 jul 2009, 10:53
Berichten: 91
Ha Mortelgangers,
Zaterdag 25 juni is de 7e Morteldag. Na divers overleg en de nodige meningen/ideeën het volgende voorstel.

We komen 's ochtends bijeen op het spottersveld bij de toren, gelegen aan de Hemelbleek weg.
Zoals gebruikelijk aldaar naar de jonge en oude valken kijken.. Elkaar weer zien, bijpraten, wat eten en drinken, en genieten van de omgeving. (ik wil dan ook even naar natuurcamping 'De Biezen' rijden om Rina Renders een groet te brengen. We hebben daar vele jaren prettig overnacht.)

In de middag is het plan om naar de nabij gelegen Strabrechtse Heide te rijden. (zie de bovengemelde links van Jandel)
We kunnen daar het vogel-asiel bezoeken en of een wandeling maken. Het is een heel mooi en kleinschalig gebied met volop kijk- en foto gelegenheid. Voor hen die niet kunnen of niet willen wandelen is er daar volop gelegenheid om goed te zitten, terwijl anderen een rondje doen. (neem lekker stoeltje mee..)
Eind van de middag verzamelen we weer, en sluiten een hopelijk mooie dag af met gezamenlijk eten!
Waar dat zal zijn staat nog open. Jandel en Bennie hebben hier en elders mogelijkheden genoemd. :) Als er mensen bij de Mortel willen blijven, dan sluiten we dat kort..

Laat weten wat je er van vindt.

Groetjes,
Derk Jan

Het is wel van belang om te weten of mensen naar vogel-asiel willen. Dus laat dat hier weten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 12:10 
Offline

Geregistreerd: za 14 mei 2011, 10:43
Berichten: 320
Vogelasiel Someren is toch de plek waar S2 ooit ook is opgevangen?

Lijkt me wel leuk om daar eens een bezoek te brengen, heb er wel eens voor de deur gestaan maar was toen niet open.

Voor wat betreft het wandelen weet ik nog niet of ik mee kan/ga, ik laat het beetje afhangen van hoe ik me voel op de dag zelf.

Het Preuverije-menu bij de Hoijse Hoeve spreekt me wel aan.
Wanneer daar meer stemmen voor zijn dan niet te lang wachten met reserveren want er staat VOL = VOL.

groetjes Yvonne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 12:51 
Offline

Geregistreerd: za 12 sep 2009, 07:28
Berichten: 24
Zowel bezoek vogelasiel, wandelen en eten zal me wel lukken. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 13:05 
Offline

Geregistreerd: do 15 maart 2012, 17:18
Berichten: 48
Een goed voorstel. Ik ga graag mee. Wil ook graag eten en Mary zeker ook. Ik zal het haar vertellen.

Ik wilde zelf nog naar de vlindertuin, die ook aardig in de buurt is. Is daar nog interesse voor?
Bep en Willemien zullen dat ook kunnen bezichtigen ea, die niet kunnen wandelen.
Ben er echter een week, dus kan daar ook zelf heengaan.

Julia

Vervolg: Ik heb het Mary gemeld en zij vroeg me wegens drukte te melden, dat zij het leuke plannen vindt en zeker meedoet.


Laatst bijgewerkt door julia op di 14 jun 2016, 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 13:07 
Offline

Geregistreerd: do 09 apr 2015, 14:35
Berichten: 61
Ik logeer een week op de Bikkels met mijn hond en die neem ik ook mee naar de Mortel, want ik wil haar niet achterlaten in een vakantie-bungalow.
Wandeling is wat mij betreft OK, maar vogelasiel en etentje lijkt me niet zo handig met de hond erbij. Dus dat laat ik dan maar achterwege.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016, 14:48 
Offline

Geregistreerd: wo 27 feb 2013, 20:10
Berichten: 64
Ter info een platte grondje van de omgeving:

https://www.google.nl/maps/@51.400411,5.6758838,15z

Het Vogelasiel ligt op Camping de Somerense vennen.
Het rechter kleinere ven is het Starven met een vogelkijkhut aan de kant van de Bussersdijk. Aan de Bussersdijk ligt een parkeerplaats van waaruit je lopende in 5 min de vogelkijkhut kunt bereiken.
Hemelsbreed is de afstand Starven- Vogelasiel minder dan 500 m. De paden zijn goed beloopbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling