www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 mei 2011, 12:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 sep 2009, 21:59
Berichten: 301
Mam.. we zijn echt heel braaf geweest! aub zet niemand in de hoek..

Link


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 mei 2011, 17:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 22:44
Berichten: 952
vdVelden schreef:
Wat weer wel leuk is om te vertellen: sta je daar te kleumen en te wachten op hetgeen wat komen gaat, hoor je een vogeltje fluiten. Omdat de kamera paraat is hier een kleine impressie:
(vraag me niet welk merk)


Heb even de hulptroepen ingeschakeld, het is een Zwarte Roodstaart ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 mei 2011, 17:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 22:44
Berichten: 952
Van de torenvalk, je blijft je erover verbazen, waarom en wanneer ze het wel, of niet doet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 14:21 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Dank Pia. Harstikke fijn dat jullie het wel weten. Volgende keer zal ik op zoek gaan naar het rode staartje. ( En ik maar denken dat ik een spreeuw zat te filmen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 15:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 22:44
Berichten: 952
29 Mei
6:58

Een kuuk werkt al een halve muis naar binnen


Link


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 17:52 
Offline

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 21:06
Berichten: 1101
Ongelooflijk....hoewel, met zulke ouders kun je het verwachten
:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 19:08 
Offline

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 21:06
Berichten: 1101
Waarschuwing

Dit filmpje bevat schokkende beelden

Edit: Filmpje is door account verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 19:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 22:44
Berichten: 952
* Er is naar aanleiding van het filmpje een mail naar Gejo gestuurd, die jaren lang onderzoek heeft gedaan en logboek berichten schreef bij de Torenvalken bij Beleef de Lente voorgaande jaren )
-----------------------------------------------
** Hallo Gejo
Vanavond zagen we bij natuurkanaal het torenvalkvrouwtje zich aardig " uitleven " op een kuuk.

Eerder deed ze al vreemd, dan pakte ze een jong, en sleepte hem over de anderen heen, net alsof het een muis was ( of wil beschermen tegen de kauwen ? )

Maar vanavond deed ze wel uitzonderlijk vreemd.
Zou je bij gelegenheid willen kijken en evt. een antwoord hierop weten waarom ze het doet ?
---------------------------------------------
Dit was het antwoord : ( waarvoor hart. dank )

* Zeer bijzonder. Het lijkt erop dat V meerdere jongen naar een andere plek in de nestkast wil slepen. Ze doodt de jongen namelijk niet maar pakt ze bij de (kop) veertjes en sleept ze weg. Let maar eens op..... ze krabt ook in de steentjes alsof ze een nieuwe nestkuil wil graven. Het blijft koffiedik kijken. Maar het kan zijn dat ze een schone plek wil om de parasieten in de hoek uit de weg te gaan. In een kleine kast kan dat niet, maar in deze kast wel.

groet,
Gejo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 20:58 
Offline

Geregistreerd: di 30 maart 2010, 20:01
Berichten: 26
Woonplaats: omg. Groningen
Volg deze cam minder dit jaar, maar wat ik zie in filmpjes hierboven verbaast mij ook nogal.

Doet me wel denken aan het nest in 2010 van "mijn" valken. Ongeveer zelfde situatie als hier. Geboren rond de 18e, 1 jong overleden (dood gemaakt door moeders) op de 25e om de rest meer kansten te geven en die andere 5 zijn ook uitgevlogen. Zij richte zich alleen toen heel erg op het kleinste jong, dit lijkt meer willekeurig te gaan. Zelfde beeld als hier, apart zetten en veel pikken in nek/hoofd maar maakte het jong ook dood uiteindelijk.

Ik hoop van harte dat ik het fout heb, maar door de droogte zijn er waarschijnlijk minder muizen/kikkers etc. voor handen. Hoe gaat de aanvoer van voer? Wat aan de andere kant dit tegenspreekt is dat ze dit al een aantal dagen doet en niet de zwakste pakt, wellicht zullen we het nooit weten, via google kan ik ook geen vergelijkbaar beeld vinden.

_________________
Totaal nieuwe website voor 2011 met meerdere cams dit jaar: http://www.vogelcamera.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011, 21:10 
Offline

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 21:06
Berichten: 1101
Hai dank je wel voor je reaktie. Hier is aan muizen absoluut geen gebrek. Vanaf het begin doet ze al zo maar dit extreme gedrag vandaag pas voor het eerst.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling