www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu do 28 maart 2024, 16:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010, 12:40 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Zal ik de tekstbijdrage leveren...

Lunchtijd rond de toren.

Vandaag mijn lunch maar weer eens in de butenlucht genuttigd. Meestal kan ik me geen betere plek bedenken dan...
Bij aankomst was het rustig op het spottersveld en was er alleen Piet uit L. Hij had nog maar weinig activiteit rond de toren waargenomen. Een adult op de antenne en 1 juvie op de tweede ring bij de trommels.
Al kletsend zagen we vliegbewegingen vanuit onze ooghoeken. Het zenuwachtige, hoogfrequente slagtempo duidde het vliegen van een juveniel. Al snel werd deze gevolgd door een tweede. Formaat van de vogel en vlieggedrag waren identiek. Ze zaten elkaar achterna en poogden, onhandig, om synchroon te vliegen. Uit het niets waren er ineens 3 in de lucht. Snel keken we naar de antenne, maar deze was nog steeds bezet. Dit was geweldig. Voor mij ook voor het eerst dit jaar dat ik ze alle drie vliegend kon waarnemen. Er werd wat losbandig om de toren gevlogen waarbij duidelij was dat het hoogte winnen veel energie kost. Als het zo doorgaat kunnen ze binnekort gaan beginnen om prooien te vangen. Na een minuut of 10 landden ze om beurten op de onderste ring. Vanuit het spottersveld gezien aan de achterzijde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010, 12:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545
Jaloersssssssssssss :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010, 13:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jun 2009, 07:26
Berichten: 620
Mooi vdVelden,en echt net zo jaloers als Karin en de P in dat wij nog 2 weken moeten wachten om dat schouwspel te zien :x

_________________
De natuur is een kado,alleen we pakken hem te snel uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2010, 05:35 
Offline

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 21:06
Berichten: 1101
Terwijl hij op de rand zit..

Edit: Filmpje is door account verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2010, 18:45 
Offline

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 21:06
Berichten: 1101
S2 en Pa schitterend in beeld gebracht door Lambert

Edit: Filmpje is door account verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010, 14:41 
Offline

Geregistreerd: wo 28 apr 2010, 08:54
Berichten: 1
Tot wie kunnen we ons wenden om de webcam een stukje op te schuiven, gericht op een ijverig etend jong op de betonrand ipv op een lege hoek bij de antenne?

Is het in de toekomst mogelijk bezoekers de cam te laten bedienen zoals in dierentuinen als hij onbemand is?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010, 14:55 
Offline

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 21:06
Berichten: 1101
Krokus, dit kun je de volgende keer beter in het Clubhuis vragen. Daar zitten de cambestuurders als ze online zijn. Die houden dan ook alle bewegingen van de valken in de gaten. Normaal zet ik de cam terug op de kast als ik weg moet maar vanmorgen zaten de 3 juvies daar.

Persoonlijk ben ik geen voorstander om bezoekers de cams te laten bedienen maar ja, wie ben ik ;) Dat wij camera's hebben die bedient kunnen worden is al uniek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010, 16:03 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Even een kleine samenvatting van de zondag.
Na een levendige ochtend met regelmatige vliegbewegingen een wat rustige middag.

Even voor het mioddaguur kwam s2 met een prooi die ze zelf genuttigd heeft. Later kwam ze met een duif en bleef hiermee rond de toren cirkelen om de juvies uit te dagen. Op een gegeven moment zijn er 2 jongen op af gevlogen.
Deze woorden mocht ik optekenen uit de mond van Gerrit. (freebirds.nl)
Omdat ze dus net gegeten hadden geen vliegbewegingen. Voor de details ga je best even naar de site van Geerit.
De vliegkunst van de jongen neemt met de dag toe. Ze kunnen nu ook al op de antenne landen.
Deze week zullen de prooivluchten en dito lessen wel beginnen.


Bijlagen:
demortel4.JPG
demortel4.JPG [ 6.62 KiB | 12810 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 06:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 jun 2009, 13:08
Berichten: 179
;) foto gemaakt door riet ;) 8-) :lol:


Bijlagen:
mortel_die_durft.jpg
mortel_die_durft.jpg [ 21.23 KiB | 12972 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010, 19:04 
Offline

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 21:06
Berichten: 1101
Puur genieten!!!!

Edit: Filmpje is door account verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling