www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu vr 29 maart 2024, 09:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012, 18:00 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647
Het weer was niet goed, het ging sneeuwen en werd steeds donkerder. Ruis weghalen maakte het alleen maar erger. Maar het geeft een indruk.

Eindelijk een keer kans om te kijken, ik had eigenlijk geen idee welke kant de kast zat, maar tijdens het om het gebouw lopen vielen me een paar stipjes op.


Als je het niet weet, zou je het niet eens zien.


Beiden thuis en links lijkt de dame, die overigens flink uit haar jasje waait.


Ik neem tenminste aan dat ze niet altijd van die uitstekende veren aan haar zijkant heeft :lol:.


Iets verder van het gebouw af lopend, kwam de kast in beeld. Eh.. zat die rechter niet eerst een verdieping hoger?


Een standbeeld bij een bedrijf in de buurt, waar ik wel iets van een slechtvalk in meen te herkennen.. eens opzoeken of ik daar wat over kan vinden.


Daar gaat ie.. M vliegt weg.


Lekker zweven langs de toren. V kijkt toe.


Op de terugweg van een rondje foto's maken voor iets anders, zat de valk weer ergens anders. Weet ik natuurlijk even niet of dit M of V is zonder vergelijking van twee naast elkaar (bloos), maar de andere was foetsie.


En het ging nog sneeuwen ook..


Je zult daar maar werken, ik zou niks anders meer kunnen dan valkje kijken.. Die houdt alles in de smiezen.


Lekker zitten.


Zo dicht als ik erbij kon, van onderaf.

Ik helemaal blij, dacht dat ik de tweede had gevonden..

Eh.. dit is dus geen slechtvalk, maar de paal van de antenne :shock: . Ik vond al dat die zo stil zat :lol:.

Zeker weten dat ik nog vaker ga kijken :-).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012, 18:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jun 2009, 20:55
Berichten: 3136
Heel mooi beeldverslag Pooh, en jij blij dat je geweest bent.

_________________
In de beperking toont zich de meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012, 20:44 
Offline

Geregistreerd: do 15 apr 2010, 11:38
Berichten: 418
Gaaf Pooh!! Heel leuk dat je ze hebt gezien en ook nog eens op de foto kreeg!
Mooi!
Is vast voor een herhalingsbezoek vatbaar dit :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2012, 00:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545
Yeahhhhhhhhhhhhhhhh Pooh!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2012, 11:00 
Was op zoek naar de kast...weg! Ik heb gemaild en kreeg dit antwoord:

I.V.B. MET DE REPARATIE VAN DE TOREN HEBBEN WIJ DE NESTKAST VERPLAATST 100MTR VERDEROP NAAR DE SNS BANK. DIT JAAR HELAAS GEEN WEBCAM WAARSCHIJNLIJK VOLGEND BROEDSEIZOEN WEL.GROET jAN LUIJPEN.



J. Luijpen
Provincie Noord-Brabant
Directie Middelen/Bureau Huisvesting
073 6812743
Jluypen@brabant.nl>>> Joke Slobbe


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2012, 22:33 
Offline

Geregistreerd: vr 11 sep 2009, 11:38
Berichten: 318
Kom ik een update tegen over den Bosch:
Voorgaande jaren was het paartje slechtvalken ook neergestreken op het provinciehuis. Vanwege renovatie aan de toren konden de valken dit jaar niet in hun 'eigen' nestkast met webcam en moesten zij uitwijken naar het naburige SNS-gebouw waar tijdelijk een nestkast was gebouwd. De valken trekken echter hun eigen plan en kozen toch voor het balkon halverwege de provincietoren.

Snelle aanpassingen
Op de eerste lentedag van 2012 lag er ’s ochtends een steenrood slechtvalkenei op het balkon. Medewerkers van de bureaus Huisvesting en Natuur hebben snel gehandeld. Achter de kast is een grindbak met afscherming neergezet. Het ei is voorzichtig in deze bak geplaatst. En dat lijkt door de valken te worden gewaardeerd, want er liggen inmiddels vier eieren. De planning van de renovatie van de gevelplaten wordt zo aangepast dat de broedende vogels er zo min mogelijk last van hebben
Filmpje: http://youtu.be/nMIQGKwAgyM

1 ei woensdag 21 maart
2 ei vrijdag 23 maart
3 ei zondag 25 maart
4 ei Dinsdag 27 maart
Bijlage:
brabant.jpg
brabant.jpg [ 23.15 KiB | 20013 keer bekeken ]

En hier moet de live streaming te volgen zijn: http://torenvalk.brabant.nl/
(weer de beruchte axis media Control installeren)

Maar goed: blij dat er teken van leven is.

JOOK!! we hebben een klusje voor je....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012, 20:54 
Och wat een goed bericht....mijn pogingen om iets te zien tot dusver hebben niets opgeleverd, maar nu blijf ik zeker af en toe even rondkijken daar! En....nog harder roepen, Ben! bv in mijn postbus tetteren:-)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012, 21:07 
Krijg de link niet geopend....wie weet raad? Heb ook die vereiste player geïnstalleerd, maar beeld noch geluid is het resultaat..ook niet via FF, waar ik voorheen wel de provinciehuisbeelden kon volgen..


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 13:51 
Offline

Geregistreerd: di 30 jun 2009, 18:13
Berichten: 4647
Dat wilde ik meteen wel even zien.. Helaas geen valken gezien, maar na alle balkons afgespeurd te hebben, bleek ik aan de achterkant te moeten zijn.


Zoek de kast..


Wat dichterbij.


Valt helemaal in het niet bij die toren.




De kast die op SNS bank was geplaatst wegens geplande werkzaamheden aan het provinciehuis (dat rode vierkantje rechts boven). Maar de valken bleven liever op 'hun' toren dus.


Geen valken gezien, wel 2 kamikaze-houtduiven op (veel) lagere balkons.


Laatst bijgewerkt door Pooh op do 05 apr 2012, 15:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 14:40 
Offline

Geregistreerd: za 11 jul 2009, 14:22
Berichten: 110
Een paartje slechtvalken heeft eieren gelegd op een balkon van het provinciehuis. Dit werd met een webcam in beeld gebracht. Door technische problemen functioneert de webcam tijdelijk niet. Er wordt gewerkt aan een oplossing. (noot)
Ik heb gebeld met prov.huis en er word dus aan gewerkt


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling