www.natuurkanaal.nl

Forum voor natuurkanaal
Het is nu do 28 maart 2024, 19:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 sep 2013, 21:00 
Offline

Geregistreerd: di 03 apr 2012, 19:21
Berichten: 147
Vandaag een heerlijke dag gehad in IJsvogelland. Het was mijn eerste kennismaking met de mooie ijsvogels. Lambert heeft mij heel veel verteld en veel laten zien. Hoe het gebied er uit ziet, de broedwand, de bakken die geplaatst zijn en waar ze liggen.
Lambert had het allemaal heel leuk geregeld compleet met tent, krukje, koffie, enz. De dag begon wat hijig, maar mijn eerst wow moment kwam al snel want ineens zat er een ijsvogel op de stok. Snel de camera er bij, instellen en knippen maar.
Dit zijn mijn eerste foto's van de dag en naarmate de dag vordert, de zon doorkomt wordt alles nog mooier.





Ik kreeg vandaag ook een rondleiding langs de diverse plekken waar we de afgelopen tijd zoveel van hebben genoten.
De broedwand de plek waar alles begon. De plek ook waar 3 nesten met 7 juvies tot een goed einde zijn gekomen. De plek waar we hebben kunnen genieten van het uitvliegen van 21 juvies.



Toen het bij het derde broedsel mis dreigde te gaan omdat V in de rui ging, werd er een bak aangelegd, waarin 2000 voedervisjes werden gedaan. Hieruit werden dagelijks vissen gehaald om in de bakken te doen.
Ook van de voorraadbak kon gebruik gemaakt worden door de ijsjes.



Om foto's van de ijsjes te maken, moet je goed verscholen zitten. Dit werd dan ook mijn eerste kennismaking met een camouflagenet en een tentje. Hieronder een foto van de plek waar ik 's morgens heb gezeten, al was de tent toen al verplaatst naar de nieuwe plek, waar ik 's middags zat. Onder de parasol zit Lambert verscholen.



De ijsvogeltjes kwamen regelmatig poseren.





Ook het achterkantje is mooi.



Gluren in de bak met heerlijke visjes.



Een mooi juffertje in het groen!



Een zit er op stok en dan komt er ineens een tweede aanvliegen





Verlangen ze weer even naar het nest, naar de warmte die ze daar van elkaar kregen?







Gebroedelijk bij een van de bakken.



En gelukkig zag ik onze ijsjes ook met een visje, zeg maar grote vis. Het is hier vis waar ga je met het ijsje naar toe.
Uiteindelijk was het geen enkel probleem en was de vis zo verdwenen.





En dan ineens heb je er twee voor de prijs van een. Dit ijsje zat een stukje verder bij het sluisje.



Vliegbewegingen vind ik moeilijk om vast te leggen. Alle begin is moeilijk denk ik dan maar. Maar ze zijn door mijn keuring heen gekomen. :)





De ochtend zit erop en die is enorm snel voorbij gegaan. Vervolgens een hapje eten (en kijken, en kijken uiteraard.) Daarna een rondje gelopen, want de spieren in de bovenbenen hadden behoefte aan een beetje beweging.

Na het lopen van een rondje lopen kwam er ineens beweging in een stukje grond, en daar kwam Cor tevoorschijn vanonder zijn burka. Lambert stelde me aan hem voor en ik heb hem even complimenten gemaakt voor zijn prachtige foto's die hij op ons forum zet.
Uiteraard kon ik het niet laten hem te vragen hoe hij dat voor elkaar kreeg. Cor, ook de beroerdste niet, gaf mij een korte uitleg over de instellingen enz.
Daarna verplaatste Lambert, als een echte gentleman, het tentje en krukje naar een andere plek. Inmiddels was het ook goed zonnig geworden en ik zat daardoor dichter bij de stok en ik kon aan de gang met de les van Cor.
Helaas heb ik geen ijsvogel met vis op de stok gezien en ook geen twee ijsvogels samen op de stok. Maar een mens moet ook eens tevreden zijn.
En dat was ik, want voor mijn doen zijn deze foto's goed gelukt.

Het sluisje dat je over moet steken om aan de andere kant te komen. Ook de ijsvogels vliegen vaak over de sluis heen.



Commentaar is bij de volgende foto's overbodig. Ze spreken voor zich.

























Hierna kwam Lambert vertellen dat het tijd werd om op te breken. Aan een prachtige dag kwam een einde.
Lambert bedankt dat ik een kijkje mocht komen nemen en het was een TOPDAG. :)


Laatst bijgewerkt door India op do 26 sep 2013, 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013, 12:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 01 jul 2009, 21:12
Berichten: 3545
Ochtendfoto's waren al mooi maar die van de middag! wauw!!!!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013, 13:11 
Offline

Geregistreerd: do 15 apr 2010, 11:38
Berichten: 418
Een prachtverslag van je prachtige dag! Schitterende foto's India!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013, 20:19 
Offline

Geregistreerd: do 25 jun 2009, 22:55
Berichten: 222
Woonplaats: Helmond
Prachtige foto's heb je gemaakt, India.
Ja, een mooie dag gaat (te) snel voorbij.

Het is je van harte gegund.
Mooie beloning voor je grote inzet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2013, 06:53 
Hoi India, gefeliciteerd met je fraaie foto's! vooral de laatste serie spreekt me erg aan! 8-) 8-)

gr Louis


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2013, 07:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 mei 2013, 15:13
Berichten: 4
Wat een schitterende foto's India


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling